Om oss

ü-marketing är ett konsultföretag med varumärket i fokus. För oss handlar det om;

  • Att få företag att växa
  • Att paketera produkter och tjänster utifrån affärsnytta och unikitet i tydliga affärs- och strategiområden
  • Att mejsla fram ett löfte som går som en röd tråd genom all kommunikation
  • Att forma och bygga ett varumärke som ger vägledning och inspiration för kunder, intressenter och företagets anställda

Vår ambition är en långsiktig relation för strategiska frågor kring varumärken och kommunikation där vi är delaktiga från strategi till kommunikation.

Historik

Lennart har mer än 30 års erfarenhet av svensk- och nordisk dagligvaruhandel som Marknadschef och Exportchef på Kraft General Foods AB för varumärke Gevalia. Lennart har tilldelats President Advertising Award för reklamkampanjen Oväntat besök. Har därefter arbetat i ledande befattningar inom reklambranschen som partner i kommunikations- och konsultbyrån Audumbla Communication Group AB och i Action- och Trademarketingbyrån Schüllerquist Marketing AB. Lennart arbetar för närvarande i egenägda varumärkes- och strategibyrån ü-marketing AB. 

Affärsidé

Att översätta affärskoncept till vägvinnande strategier, som blir till kommunicerbara varumärkeslöften - vi bygger varumärken.   

 

Vision

ü-marketing vision är att få fler små och medelstora företag och organisationer att inrikta sig på tillväxt - genom att investera i varumärkesbyggande kommunikation.

Verksamhet

Vi utformar operativ marknadsplan, varumärkesplattform, positionering och projektleder framtagning av ett reklambudskap. Budskap som kommunicerar kärnan (Brand Essence) i varumärkesplattformen, därmed säkerställer vi att budskapet går som en röd tråd genom all kommunikation.

  • Att paketera produkter och tjänster utifrån affärsnytta och unikitet
  • Att förtydliga och skapa medvetenhet om vad varumärket står för, paketering
  • Att mejsla fram ett löfte som går som en röd tråd genom all kommunikation
  • Att sammanställa en kommunikationsplan som optimalt når målgruppen
  • Att forma och bygga ett varumärke som ger vägledning och inspiration för företagets anställda
Lennart Schüllerquist

Lennart har mer än 30 års erfarenhet av dagligvaruhandenl som Marknadschef och Exportchef på Kraft General Foods AB för varumärke Gevalia och tilldelades President Advertising Award för reklamkampanjen Oväntat besök. Lennart har varit partner i kommunikations- och konsultbyrån Audumbla Communication Group AB och i Action- och Trade Marketingbyrån Schüllerquist Marketing AB. 

Stolt över, som jag gärna berättar mer om....
  • Gevaliakampanjen Oväntat besök
  • Swedish Golf Tour - Gevalia Open
  • Schüllerquist Marketing AB
  • Site Factory Scandinavia AB
  • Läkerol  
  • Jobmeal
  • Audumbla Communication Group
  • Testebo Ishall
  • MellanSveriges LogistikNav
  • Prenova

The President Advertising Award, Kraft General Foods AB. Given to Lennart Schüllerquist 1986. for The Gevaliacampaign "Oväntat besök". Motivation: Outstanding business results.

Tidigare
  • Logistic Department at General Foods Sweden AB.
  • Export Manager, General Foods Sweden AB.
  • Product Group Manager Finland, Maxwell House, General Foods Sweden AB.
  • ​Marketing Manager Coffee, Kraft General Foods. Varumärke Gevalia, Maxwell House.
  • Ledningsgruppen: Kraft General Foods Sweden. 
  • Partner reklambyrån Schüllerquist Marketing AB. Gävle, Stockholm
  • Partner webbyrån Site Factory Scandinavia AB. Gävle
  • Partner reklamproduktionsbolaget Påsprång HB. Gävle
  • Partner Pesce Nordica AB. Gävle
  • Styrelseledamot och Partner Audumbla Communication Group AB, Stockholm.
  • VD Audumbla Schüllerquist AB. Stockholm, Malmö, Norrköping, Gävle
  • VD och ägare av varumärkesbyrån ü-marketing ab. Gävle
Styrelsearbete:
  • Engco Invest AB
  • PJ Haegerstrands AB

Samarbetspartners

Filmbyrån Videa Film AB
ü-marketing AB har ett nära samarbete med Videa Film AB, där Lennart Schüllerquist är operativ i rollen som Strategisk Projektledare, läs mer här: www.videa.se

Mellansvenska Handelskammaren
ü-marketing AB är medlem i Mellansvenska Handelskammaren, där Lennart Schüllerquist upprätthåller tjänsten som Projektledare för MellanSveriges LogistikNav. 

Partner i Appstar Sweden AB

Appstar Sweden AB fokusområde är att förenkla och effektivisera kundernas försäljnings- och varumärkesarbete. Affärsidén tar avstamp i digitaliseringens möjligheter och lägger stor vikt vid användarvänlighet, enkelhet och inte minst rörlig media.

Appstar Sweden AB har utvecklat en säljstödsapp som integrerar ett företags kommunikation, värdegrund, vision och tonalitet med produktsortiment och aktiviteter. En app som kraftfullt bidrar till att driva försäljning och bygga företagets och produkters varumärken.

 

Strategi- och varumärkesbyrå ü-marketing i Gävle